۱۳۸۷/۰۵/۱۱

آیا قرآن معجزه است ؟

ایمان - وبلاگ دوستي

این عنوان یکی از مباحثی است که در سایت آفتاب به آن پرداخته شده است .
به نظر من چون قرآن کتاب آسمانی نزدیک به 2 ميلیارد نفرانسان در کره ی زمین است به احترام این جمعیت نباید این کتاب را زیر سوال برد و یا به اعتقادات ایشان توهین کرد . ما ایرانیان با فرهنگ کهن و سابقه ی طولانی در خداپرستی و زندگی مسالمت آمیز ادیان مختلف در کنار یکدیگر نباید این اخلاقیات را فراموش کنیم و به یاد داشته باشیم که تنها راه ترقی و پیشرفت احترام به حقوق دیگران و دوری از تعصب و جهل است . البته با گذشت زمان خرافات نیز به تعالیم الهی راه یافته که هر عقل سلیمی می تواند دریابد که حق کدام است و باطل کدام . به نظر من تمامی ادیان الهی حق اند و مفید برای جامعه ی بشری ولی باید هر چیزی که مطابق علم امروز هست پذیرفت . اما اگر یافته ی من و شما یکی نبود این دلیل فضل من یا نادانی شما و بالعکس نیست . اصلا سوال از دیانت کاری اشتباه و بیهوده است چون باعث تفرقه و نزاع می شود .
بگذاریم هر کس به هر چیزی می پرستد مشغول باشد چون راه های فراوانی برای رسیدن به خدا هست و به اعتقادات هم احترام بگذاریم و فقط اخلاقیات را فراموش نکنیم . اگر به ادیان توجه کنید همه ی پیامبران یک هدف داشته اند .
اآمده اند تا بگویند : انسان ها عاشق یکدیگر باشید و به خلق خدا بدی نکنید . دروغ نگویید و غیبت نکنید . دل نشکنید و بد کسی نگویید . حرص و طمع نداشته باشید و از دیوار کسی بالا نروید و ..............
ولی افسوس که این همه حرف های خوب را فراموش می کنیم و بر سر فروع به نزاع مشغولیم . بیا ييد دنیا را با محبت و عشق بسازیم و نه با تفرقه و دشمنی .
همیشه سیا سیون از ضعف اعتقادی مردم استفاده می کنند تا آنها به جنگ با یکدیگر مشغول شوند و حقایق را فراموش کنند تا ایشان با خیال راحت حکومت کنند . تعصب را کنار بگذاریم و دلیل این همه مشکلات را گردن ادیان نیندازیم و عادلانه قضاوت کنیم . دوستان به نکات مشترک فکر کنید و از اعتقادات دیگران نپرسید و اگر جویا شدید توهین نکنید و به آن احترام بگذارید همانطوری که جدمان کوروش کبیر کرد و سعادتمند شد .

۱۱ نظر:

  1. پیامبران معلمان بشر بوده و هستند و ادب حکم می کنه که به معلمین احترام گذاشت ولی بحث خرافات و تعصبات از تعالیم اونها نبوده و بشر برای بهره برداریه خودش خیلی چیزارو به دین اضافه کرده

    پاسخحذف
  2. به نظر من قرآن کتاب آسمانیست و در این شکی نیست

    پاسخحذف
  3. همه ی این کتب نوشته ی بشر بوده و هستند . به نظر من هیچ معجزه ای در قرآن نیست و این انسان های باهوش خود کتاب هایی نوشتن تامردم زمان خود شونو از نادانی نجات بدن

    پاسخحذف
  4. در این که قرآن کتابی ساخت انسان آنهم یک عرب ( و یا شاید چندین عرب) است شکی نیست. حال با این دید و با دانش امروزمان و آنچه از انسانیت، حقوق بشر، آزادی عقیده و ... میدانیم و باور داریم که این خود حاصل تجربیات انسانها از اقوام مختلف در طول تاریخ بوده، یک بار قرآن را با دید باز و نقادانه بخوانیم و ببینم آیا واقعا این کتاب اخلاق است و یا کتاب دروغ و تعصب در ظاهر اخلاق؟
    محمد به مدت 23 سال با این دروغ که خدا با او حرف میزند ( از طریق یه موجود خیالی به عنوان ملائکه) و با تهدیدات وتطمیعات حرف خود را به مردم و به زنان متعددش قبولاند. گاهی آیه ای از آستینش درمی آورد تا مشکلات خانوادگیش را حل کند. گاهی از زبان خالق هستی که قرار است رحمن ورحیم باشد،یک عرب جاهل و زن بیسوادش را لعنت میکند. خلاصه آیات متعددی از قرآن نفرت بسبت به کسانی که اکاذیب محمد را باور نمبکرند در دل پیروان قرآن میپروراند.. و صدها و شاید هراران مورد دیگر.
    البته اگه این کتاب دروغ در کشور ما جایی نداشت ما هم به آن کار نداشتیم. بسا اینکه کتب متعددی از این دست در دست اقوام و ملل مختلف باشد. اما سرنوشت ملت ما با این کتاب دروغ گره خورده. این کتاب دروغ به عربها اتحاد و اعتماد به نفس فرهنگی داد. آنها هم به نام الله و با توکل به اکاذیب این کتاب ملل دیگر را اشغال کرده و به اسارت درآوردند. یکی از این ملل همان ایران خودمان است. به علیت جذابیت دروغهای موجود در این کتاب پس از چند ی ( شاید یک قرن و بیشتر) فرزندان مغلوبین هم این دروغ غالبین بود را باور کردند و تمام استعداد خود را برای گسترش و تجلیل این دین دروغین به کار بردند ...این سیر تا امروز هم اد امه دارد . باید از خود بپرسیم تاکی میخواهیم همان دروغی که خود از والد ین و معلمان خویش باور کرده بود یم به خورد فرزندان خویش نیز بدهیم؟

    گفتنیها بسیار است ولی مجال سخن نیست چرا که هرجا نوشتم سانسور کردند. با وجود این امید د ارم اینجا
    چاپ شود.

    با تشکر!

    پاسخحذف
  5. من با نظر فرهادتا حدودی موافقم ولی به نظر من با بی اخترامی کاری از پیش نمیبریم و فقط باید با دلیل و مدرک وبدون تعصب و یانفرت در روشن کردن مردم کوشش کنیم. اما شاید این دین خدایی بوده ولی برای دنیای امروز جوابگو نیست و همیشه خداوند در هر عصری برای مردمان معلمی فرستاده و ما امروز باید بگردیم و معلم عصر خود را پیدا کنیم

    پاسخحذف
  6. قرآن بدون شک کلام آسمانی است ولی درک معانی این کتاب انسان ساز کار مشکلی است که امیدوارم دوستان با تحقیق و مطالعه ی بیشتر آن را درک کنند

    پاسخحذف
  7. دوستان عزيز مرجان و فرهاد ! حتم دارم كه يك آيه از قرآن را نخوانده ايد و علم بدان نداريد.نفهميدن و يا خود را به نفهمي زدن هيچوقت دليل بر كتمان حقيقت نيست .ميتوانيد از افراد غير ايراني و غير عرب درباره قرآن تحقيق كنيد.چگونه افراد باهوش 1400 سال پيش اون كتاب رو نوشتن؟بعد از اون يعني هيچ آدم باهوشي بدنيا نيومده ؟ شايد شما از بهائيان گمراه باشيد. در هر صورت اميدوارم راه حق رو پيدا كنيد و زود تر به بلوغ فكري و عقلي برسين.

    پاسخحذف
  8. آقا سهیل عزیز اصلا لازم نبود برای اثبات دین خود به دیگر ادیان توهین می کردید و آنان را گمراه خطاب می کردید . این راه درستی نیست و نشان از تعصب شماست . موفق باشید

    پاسخحذف
  9. آیا قرآن معجزه است ؟

    پاسخحذف
  10. ( 13 و 14 بقره) "وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ آمِنُواْ كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُواْ أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاء أَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاء وَلَكِن لاَّ یَعْلَمُونَ "
    و چون به آنها گفته شود ایمان بیاورید
    كما آنكه آن مردم (عادی) ایمان آوردند،
    گویند: آیا ایمان آوریم چنانكه آن بی خردان ایمان آوردند؟
    آگاه باشید كه محققاً آنها خودشان بی خردند
    و لیكن نمی دانند

    پاسخحذف
  11. برای درک بهتر مطلب به مقاله های اکبر گنجی در رادیو زمانه رجوع کنید

    پاسخحذف

نقل مطالب از خبرگزاری دوستی با ذکر ماخذ آزاد است