۱۳۸۷/۱۰/۳۰

نقدی بر گروه‌های شیطان پرستی



ایمان - وبلاگ دوستی

این روزها دوستان را که نگاه می‌ کنی درباره این کلمه می ‌شنوی مخصوصا بین کسانی که ادعای متال ‌بازی و گوش دادن به موسیقی بلک ‌متال را یدک می‌کشند. این دوستان با بیان اینکه نمی شود وجود خداوند را اثبات کرد سعی می کنند خود را توجیه کرده و تمام ادیان را زیر سوال ببرند . شاید بشود با این دلیل به طور اجمالی و سطحی به این نتیجه رسید ولی نمی توان منکر این نکته شد که انسان به طور ذاتی میل به رفتار پسندیده داشته و نوعی خداپرستی درسرشت همه ی انسان ها وجود دارد . شاید با خود محوری بتوان براي مدتی احساس قدرت کرد و با ضایع کردن حق دیگران به نوایی رسید ولی فرض کنید همه این چنین کنند . دیگر کسی برای خشنودی خدای خود کار نیک نکند و همه به دنبال منافع خود باشند . برای چند ثانیه چشم های خود را ببندید و در این باره بیاندیشید . سرنوشت خود شما در این جامعه چه خواهد بود ؟
اگر به دنیای بعد از مرگ اعتقاد نداشته باشیم و کسی ستمی در این دنیا به ما کند ما به دنبال انتقام جویی خواهیم رفت و فرض کنید همه چنین کنند . شیطان می‌گوید انتقام و خونخواهی کردن بجای برگرداندن صورت. (اشاره به تعالیم مسیحیت که می‌گوید هرگاه برادری به تو سیلی زد، آن طرف صورتت را جلو بیاور تا ضربه ‌ای به طرف دیگر بزند) . و یا اگر دلخوش به زندگی دنیوی باشیم و به نحوی زندگی به کام ما نباشد دست به خودکشی خواهیم زد و چون فقط به خود فکر می کنیم از خود نمی پرسیم که بعد از مرگ ما چه بلایی بر سر عزیزانمان می آید . و هزاران نکته دیگر که مطمئنم اگر به ذات خودتون رجوع کنید و صفحه سفید روحتان را ورق بزنید راه بهتری هم پیدا خواهید کرد .

شیطان پرستی

شیطان پرستی به جای اطاعت از قوانین خدایی یا قوانین طبیعی و اخلاقی، عموماً بر پیشرفت فیزیکی خود با راهنمایی‌های موجودی مافوق یا قوانینی فرستاده شده تمرکز دارد. به همین دلیل بسیاری از شیطان پرستان معاصر از باورها و گرایش‌های ادیان گذشته اجتناب می‌کنند و بیشتر گرایشات خودپرستانه دارند.
به هر حال بعضی شیطان پرستان به طور داوطلبانه بعضی از قوانین اخلاقی را انتخاب می‌کنند. این یک جریان وارونه سازی را نشان می‌دهد. بر این مبنا شیطان پرستان به دو گروه اصلی شیطان پرستان فلسفی و شیطان پرستان دینی تقسیم بندی می‌شوند.

انواع شيطان پرستي

1- شيطان پرستي قلسفی : این نوع گرایش عبارت است از اینکه محور و مرکز عالم انسان است‌. این شاخه از شیطان ‌پرستی به پایه ‌گذاری این فرقه به آنتوان لاوی نسبت داده می‌شود.او کسی بود که کلیسای شیطان را تأسیس کرد . در نظر شیطان پرستان فلسفی، هر شخص خدای خودش است. آنها با تکیه بر عقاید انسانی وابسته به دنیا، مطالب مربوط به فلسفه عقلانی را عبث می‌شمارند و به آنها به دید ترس از مسائل ماوراء الطبیعی می‌نگرند.
2- شيطان پرستي ديني : این نوع شیطان پرستی شبیه شیطان پرستی آنتون لاوی است اما با این تفاوت که در این نوع شیطان گونه‌ ای جنبه خدایی و متافیزیکی دارد و این جنبه برداشته شده از ادیان ابراهیمی ، افسانه‌ها ، آیین‌های متفاوت و یا صرفا ساخته شده ذهن پیروان آن می‌باشد.
3- شيطان پرستي گوتيک ( شرپرستان) : اين نوع شيطان پرستي همان شيطان پرستي است که در عصر سلطه کليسا بوجود آمده بود . در اين نوع شيطان پرستي گفته مي شود که کودک خواری ، قرباني کردن دختران ، بزکشی و تمام کارها و اعمال ضد کليسا را انجام مي دادند.
کتابی که در دوران تفتیش عقاید توسط کلیسا (۱۴۹۰) تالیف شد و در واقع هرگز به طور رسمی مورد استفاده قرار نگرفت، کتاب حاوی مطالب خرافی از جن گیری و جادوگری و مطالبی از این دست است. ترجمه لغوی نام کتاب پتک جادوگران است.

راه جلوگيری از گسترش شيطانی پرستی


دفاع عارفانه از دين ، بهترين و مهمترين عامل است . پرداختن به پرسش‌های جديد جوانان بدون هيچ محدوديت و هيچ انگ و برچسب تخريب‌ كننده ‌ای ، پذيرفتن اين نكته كه دين در همه زمان ‌ها و مكان ‌ها و در ميان همه اقشار می ‌تواند حرف نو و جديدی برای گفتن داشته باشد . همراهي بيشتر با جوانان و مهربانی بيشتر با طيف جوان كه مملو از انرژی ، زندگي و در عين حال متفاوت بودن است.
قدرتی كه بشر امروز با شیطان ‌پرستی به دنبال آن است با اقتدار معنوی تفاوت دارد، قدرت شیطان‌ پرستی، قدرت زودگذری است كه در فضاهای مختلف نمی‌تواند خودش را در بالاترین جایگاه قرار دهد اما اقتدار معنوی به واسطه پشتوانه و جایگاهی كه نسبت به خداوند عالم و نسبت به وحی الهی دارد، همیشه در بالاترین موقعیت می‌ایستد.
همچنین آگاهی رسانی به نسل جوان و آموزش آنها درباره سرانجام شوم این حرکت ضد فرهنگی می تواند از گسترش حرکت آنها جلوگیری کند ..

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نقل مطالب از خبرگزاری دوستی با ذکر ماخذ آزاد است