۱۳۸۷/۱۱/۱۰

ازدواج یک دختر هندی با سگ برای دفع بلا


ایمان - وبلاگ دوستی

به گزارش رویترز : یک دختر جوان هند شرقی با سگ ولگرد ازدواج کرد . وی اعتقاد دارد که این عمل او را از روح شیطانی حفظ می کند !
در تشریفات این مراسم پای سگ را غسل دادند و بعد از فرو بردن در جوهر به پیشانی دختر زدند . این دختر بعدا اجازه دارد که با شخص دیگری ازدواج کند ولی به شرط اینکه از سگ جدا نشود .
ازدواج با حیوانات یکی از خرافات و اوهام مردم هند است که بیشتر در روستاها رواج دارد . سال گذشته نیز یک مرد هندی بعد از اینکه 2 سگ را با سنگ کشته بود برای دفع بلا با یک سگ ماده ازدواج کرد . او به خبرگزاری رویترز گفته بود که بعد از کشتن سگ ها دستش دچار رعشه شده بود و گوشش نیز خوب نمی شنید .
در مراسم ازدواج سگ ماده ساری نارنجی رنگی پوشیده بود و موهایش را با گل تزئین کرده بودند .

دلیل این مساله اعتقاد هندوئیسم به تناسخ است ؛ یعنی هر وقت موجودی از بین برود، روح آن از کالبد جدا شده و در همین دنیا به کالبد موجود دیگری درمی آید و این به معنی نفی معاد و قیامت است و باید بدانیم که تناسخ با فرهنگ هندوها کاملاً گره خورده‌است.
هندوها معتقد هستند ممکن است در کالبد بعد حتی به شکل حیوان به دنیا بیاییم و برای همین به حیوانات احترام زیادی می گذارند . البته دوست داشتن حیوانات و همچنین حفاظت از آنها کاری پسندیده است ولی پرستش آنها و یا ازدواج با حیوانات بیشتر نوعی خرافات است . شما به خاطر ترسی که از کالبد بعدی خود دارید به حیوانات خوبی می کنید و نه از روی محبت واقعی .

از آنجا که اعتقاد به معاد از اصول اعتقادات در ادیان الهی است ، ما تناسخ را مردود می دانیم . البته در جوامع ما هم خرافات کم نیستند . یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای در حال توسعه همین خرافات است .
اگر ادیان را از اوهام و خرافات پاک کنیم باعث رشد جوامع می شوند ولی در غیر این صورت مانع از رسیدن ما به پیشرفت و سعادت می شوند .
خرافه به معنی اعتقاد غیرمنطقی به تأثیر امور ماورای طبیعت و خلاف عقل، علم و تجارب شهودی در امور طبیعی است. در زبان های اروپایی از واژه سوپراستیشن برای بیان همین مفهوم استفاده می شود و معنای لغوی آن عقب افتادن است .
باید برای پاک کردن خرافات از تاروپود مردم جهان و اللخصوص مردم ایران چاره ای اندیشید . باید با معرفی دین به صورتی واقعی و عقلانی جلوی خرافات راگرفت . باید دین را به صورتی علمی بررسی کرد و به توجه به نیازهای امروز بشری از دین الگویی مناسب یافت و استفاده نمود .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نقل مطالب از خبرگزاری دوستی با ذکر ماخذ آزاد است